Форум
АвторСообщение



Не зарегистрирован
Зарегистрирован: 01.01.70
ссылка на сообщение  Отправлено: 26.08.04 17:45. Заголовок: Конвертер карт Quake3 -› Doom3


Дом; http://www.quake.de/q3tod3/
Программа v0.6; http://www.quake.de/q3tod...es/20040820q3tod3+gui.zip

цитата

Q3toD3 GUI Help File 2004-08-10


-------------------------------------------------- ------------------------------

Introduction:

-------------


Q3toD3 GUI converts automatically Quake3 Maps into Doom3 Maps.

It performs the following tasks for you, so you don’t have to do them by hand:


Convert Quake3 Map into Doom3 Map

Extract textures needed by the map

Convert textures to Doom3

Copy material list to the right place

Extract models needed by the map

Convert Models to Doom3

Extract needed textures by the models

Convert model textures to Doom3

Copy model material list to the right place

How to start the Doom3 map:



in doom3, get down the console (ALT-GR and Tilde [the key left of the ’1’ key])

type in «dmap mapname» - this comiles the map. might take some minutes.

type in «map mapname» to load it into the game

FAQ:
-----
Before you look at the questions in this FAQ, please notice the following points:


The program does not function if:

you have extracted your Quake3 .pk3’s into the baseq3\ directory

and deleted the .pk3 files

Maybe future versions will support this


The program only searches data in .pk3 files named with the following pattern:

pakxxx.pk3 where xxx must begin at 0 and may only increment by 1
e.g. pak0.pk3, pak1.pk3, pak2.pk3, pak3.pk3, ... and so on

Maybe future versions will search in every .pk3 file found in baseq3\


?: «WARNING - Texture not found!» - What can I do?
!: * Assure you got everything correctly installed.
* Get Q3 Update to version 1.32.
* Install the map editor GTKradiant
* some textures like fog can’t be converted, because it’s a special shader,
so don’t worry



?: «I can’t convert the .bsp files!»
!: Q3toD3 supports only conversion of .map files. But with q3map2 you can
decompile any .bsp to .map. Mapobjects may get lost.
http://shaderlab.com/q3map2/


?: «The map is too dark!»
!: The lighting system between Quake3 and Doom3 is very different. If you take
the -noshadows variant all light are a bit brighter.
Another trick is to type this into the console: «bind F1 testpointlight».
If you press F1 now at any position, a new light will be created.


Known Bugs:
---------------


texture scaling, shifting and rotating is wrong

quake3 shaders aren’t converted correctly, so there is no texture animation right now


Warning:
----------
We are not responsible for ANY data loss or what you do with that converter!
Use this program at your own risk!

Please don’t upload copyright protected maps, textures and so on!


Thanx to:
-----------


id Software for Quake3: Arena and Doom3, the greatest games in computer history!


Further questions, suggestions or found a bug?
-------------------------------------------------- --
Q3toD3 - Daniel Pohl: elchtest@quake.de
Q3toD3 GUI - Matthias Pleines: matthias@vyrix.de




Спасибо: 0 
Цитата Ответить
Ответов - 7 [только новые]





Не зарегистрирован
Зарегистрирован: 01.01.70
ссылка на сообщение  Отправлено: 27.08.04 01:39. Заголовок:




После инсталляции нужно зайти в опции и ввести пути для движков Q3 и D3. Добавляем в список карту для конвертации, откроется папка .../baseq3/maps/, выбераем карту и жмем конверт, в лог выкидывается сообщения об ошибках, но это не беда. Файл с тем же именем .map сохранится в .../base/maps/.

В целом конвертация проходит нормально, т.е. все браши как и положено на своих местах, программа сделана качественно и удобна в использовании, молодцы.

Ну а дальше приготовьтесь к проблемам с текстурами и источниками света. в остальных тонкостях D3 маппинга я еще не силен...

Спасибо: 0 
Цитата Ответить



Не зарегистрирован
Зарегистрирован: 01.01.70
ссылка на сообщение  Отправлено: 04.09.04 16:40. Заголовок:


Здорово!
Обязательно попробую!


Спасибо: 0 
Цитата Ответить



Не зарегистрирован
Зарегистрирован: 01.01.70
ссылка на сообщение  Отправлено: 06.09.04 08:03. Заголовок:


Мля,опять кто-то сдох, о черт от трупа ведут змеиные следы.

Спасибо: 0 
Цитата Ответить



Не зарегистрирован
Зарегистрирован: 01.01.70
ссылка на сообщение  Отправлено: 08.09.04 16:36. Заголовок:


На http://doom3.ru пишут о Doom Edit 1.0 (Radiant for Doom). Где взять?

Спасибо: 0 
Цитата Ответить



Не зарегистрирован
Зарегистрирован: 01.01.70
ссылка на сообщение  Отправлено: 08.09.04 18:07. Заголовок:


запустить дум, в консоли написать editor

ты вообще читал, что написано на дум3.ру ? :)

Спасибо: 0 
Цитата Ответить



Не зарегистрирован
Зарегистрирован: 01.01.70
ссылка на сообщение  Отправлено: 08.09.04 18:48. Заголовок:


Бегло...

Спасибо: 0 
Цитата Ответить



Не зарегистрирован
Зарегистрирован: 01.01.70
ссылка на сообщение  Отправлено: 08.09.04 23:50. Заголовок:


X-RAY пишет:
цитата
Мля,опять кто-то сдох, о черт от трупа ведут змеиные следы.
перенесли они файл;
http://www.idfun.de/q3tod3/20040820q3tod3+gui.zip

Спасибо: 0 
Цитата Ответить
Ответ:
1 2 3 4 5 6 7 8 9
большой шрифт малый шрифт надстрочный подстрочный заголовок большой заголовок видео с youtube.com картинка из интернета картинка с компьютера ссылка файл с компьютера русская клавиатура транслитератор  цитата  кавычки моноширинный шрифт моноширинный шрифт горизонтальная линия отступ точка LI бегущая строка оффтопик свернутый текст

показывать это сообщение только модераторам
не делать ссылки активными
Имя, пароль:      зарегистрироваться    
Тему читают:
- участник сейчас на форуме
- участник вне форума
Все даты в формате GMT  5 час. Хитов сегодня: 0
Права: смайлы да, картинки да, шрифты да, голосования нет
аватары да, автозамена ссылок вкл, премодерация откл, правка нет